ဘယ္က၊ ဘာေၾကာင့္၊ ဘယ္လုိႏွင့္ ဘယ္သ႔ုိ (From Where, Why, How and To Where)

ဘယ္က၊ ဘာေၾကာင့္၊ ဘယ္လုိႏွင့္ ဘယ္သ႔ုိ
(From Where, Why, How and To Where)
MMSYမွာ ကုလားအေခၚအေဝၚႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ေဆြးေႏြးေနၾကတာ အင္မတန္ စိတ္ဝင္စား စရာ   ေကာင္းပါတယ္။
ဘယ္ျပသနာကုိဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေျဖရွင္းဖုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္တဲ့အခါ ျဖစ္ေစခ်င္တာ၊ ျဖစ္သင့္တာေတြတင္သာမက ဘယ္ကစခ့ဲသလဲ၊ ျပသနာရဲ့ အရင္းအျမစ္ႏွင့္ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆုိပုံ၊ ခံစား တုန္႔ျပန္ပုံ   ေျပာင္းလဲလာမႈ၊ ဘာေၾကာင့္ ဆက္လက္ ျဖစ္ေနရသလဲစတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကုိပါ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထဲ့သြင္းစဥ္းစားႏုိင္ေလ ပုိေကာင္းေလ ျဖစ္ပါတယ္။
အခ်က္အလက္ (Facts)ေတြ အေၾကာင္း အရင္ေျပာၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။
၁။ကုလားဆုိတာ သမုိင္းဝင္ ေဝါဟာရ၊ သမုိင္းအစဥ္အလာအရ သုံးစဲြခဲ့တဲ့ အသုံးအႏႈံးျဖစ္တယ္ ဆုိတာကုိ လက္ခံေပးရပါမယ္။ လူကုိ ေခၚရုံတင္မက ေန႔စဥ္ အသုံးအႏႈံးေတြမွာလည္း ထဲထဲဝင္ဝင္ ရွိေနျပီး ျဖစ္တယ္။ ဥပမာ ကလထုိင္(ကုလားထုိင္)၊ ကလအုတ္(ကုလားအုတ္)၊ ကလတက္ (ကုလားတက္)၊ ပဲကလားဟင္း(ပဲကုလားဟင္း)၊ ကလေအာ္(ကုလားေအာ္) ငရုပ္သီး၊ ကလဖန္ထုိး(ကုလားဖန္ထုိး)၊ သရက္သီး ကလတည္(ကုလားတည္) စသျဖင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
၂။ မူလက ခဲြျခားႏွိမ့္ခ်ျခင္း သေဘာႏွင့္ သုံးစဲြခဲ့ျခင္း မဟုတ္ရုံသာမက အထင္ႀကီး ေလးစားျခင္း သေဘာပင္ ရွိေနခဲ့တယ္။ (ဘာသာ၊ စကား၊ ဓေလ့မတူတဲ့ တစိမ္းတရံစာေတြကုိ ခ်က္ခ်င္းဘဲ   ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာလုိ သေဘာထားတဲ့အတြက္ ကုလလို႔ ေခၚရာက ကုလားျဖစ္လာတယ္ ဆုိတာ ကေတာ့ သိပ္ယုတၱိက်မယ္ မထင္ပါဘူး။ ေလွ၊ သေဘၤာႀကီးေတြႏွင့္ ကူးလာတာမုိ႔ ကူးလာက ကုလားျဖစ္လာတယ္ဆုိတာ ပုိသဘာဝ က်ပါလိမ့္မယ္။ ေရွးကာလက ကမ္းမျမင္ လမ္းမျမင္ လႈိင္းေလထန္ အႏၱရာယ္ႀကီးမားတဲ့ ပင္လယ္ျပင္ကုိ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား လႏွစ္ခ်ီ၍ ကုန္သြယ္ ကူးသန္းသူမ်ားသည္ အားအင္ ခ်ိနဲ႔သူ၊ သူရဲေဘာေၾကာင္သူ၊ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာမဲ့သူမ်ား ျဖစ္မလား။ ရဲရင့္သူ၊ က်န္းမာသန္စြမ္းသူ၊ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းေသာ ခရီးအတြက္ ဇဲြသတၱိရွိသူ၊ တတ္သိ ကၽြမ္းၾကင္သူမ်ားျဖစ္မလားဆုိတာ ဆင္ျခင္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ ၾကမ္းျပင္မွာ မထုိင္၊ ခုန္နဲ႔ ထုိင္တတ္တဲ့အတြက္ ကုလားထုိင္၊ ေနနာရီ၊ ေရနာရီ၊ သဲနာရီတုိ႔ထက္ ပုိမုိတိက်တဲ့ စက္နာရီကုိ ကုလားနာရီလို႔ ေခၚျခင္းမ်ားမွာလည္း ႏွိမ့္ခ်ေသာ သေဘာ၊ အဓိပၸါယ္ မေတြ႕ရပါ။)
၃။ ယခုအခါမွာေတာ့ ခဲြျခားႏွိမ့္ခ်ျခင္းသေဘာျဖင့္ အထင္အရွား သုံးစဲြေနျပီ ျဖစ္တယ္။ လူလူခ်င္း၊ ကုိယ့္ႏုိင္ငံသားအခ်င္းခ်င္း၊ နင္းႏွိမ့္ ခဲြျခားကာ ကုလားဆိုလွ်င္ မိမိႏွင့္ တန္းတူ၊ အဆင့္တူ လူသား တစ္ဦးဟုပင္ မသတ္မွတ္ခ်င္သူမ်ား အမ်ားအျပား ရွိေနပါျပီ။
၄။ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုလားဟု အမည္တပ္ ေခၚေဝၚသုံးစဲြျခင္းကုိ က်ေနာ္တုိ႔ လုံးဝ လက္မခံႏုိ္င္ပါ။
ဘယ္လို ေခၚေစခ်င္သလဲ။
က်ေနာ္တုိ႔ မေခၚေစခ်င္တာကုိ မေခၚၾကရေအာင္၊ ေခၚေစခ်င္သလုိ အမ်ားက ေခၚလာေအာင္ ၿကုိးစားတဲ့အခါ နည္းမွန္ လမ္းမွန္ျဖစ္ဖုိ႔ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ကုလားထုိင္ကုိ လူထုိင္္၊ ကုလားအုတ္ကုိ သဲကႏၱာရ သေဘၤာ၊ ပဲကုလားဟင္းကုိ ပဲပသီဟင္း၊ ကုလားတက္ ကုိ ျမန္မာမြတ္စလင္တက္ စသျဖင့္ ကုလားပါတဲ့ ေဝါဟာရတုိင္းကုိ အတင္းေျပာင္းခုိင္းတာ မ်ိဳးေတာ့ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဟိႏၵဴေတြ၊ အေနာက္တုိင္းသားေတြ၊ အသားမဲသူတုိင္း၊ မြတ္စလင္တုိင္းေတြကုိလည္း ကုလားေခၚတတ္တာကုိလည္း သတိမူဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အေခၚခံရသူေတြ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး မတူေသာ္လည္း အားလုံးကုိ ခဲြျခားနင္းႏွိမ့္ျခင္းသေဘာႏွင့္ တေျပးညီ သုံးစဲြေနမႈကေတာ့ တူေနပါျပီ။ ထုိင္းတကၠသုိလ္တစ္ခုမွာ စာသင္ေနတဲ့ဆရာ ဥေရာပသား လူျဖဴတစ္ေယာက္ ဗလီတက္ေနတာ ရုတ္တရက္ ေတြ႕လုိက္ေတာ့   ျမန္မာေက်ာင္း သားတစ္ဦးက “ဟ ဒီဆရာက ကုလားဘဲ”လုိ႔ ခ်က္ခ်င္း ကင္ပြန္းတပ္လုိက္တာမ်ိဳးလည္း ၾကားဖူး ပါတယ္။ မိမိ အထင္ႀကီး ေလးစားတဲ့ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းဆရာ ဥေရာပတုိက္သား လူျဖဴကုိ မြတ္စလင္ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သိလိုက္တာႏွင့္ တျပိဳင္နက္ ေလးစားခဲ့မိတာ မွားေလျခင္းဆုိတဲ့ သေဘာမ်ိဳးျဖင့္  ခ်က္ခ်င္း အျမင္ေျပာင္း အထင္ေသးသြားေသာ လူလူခ်င္း ခဲြျခားတတ္တဲ့ စိတ္ (Racism)ကုိ အထင္အရွား သိျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
ယခင္က ျပည္မအရပ္မွာ ေထာင္ကဲဆုိတာ တရုပ္ေတြကုိ ပ်က္ရယ္ ႏွိမ္ခ် ေခၚေဝၚတာျဖစ္ေပမဲ့ ထုိင္းနယ္စပ္မွာ ၾသဇာႀကီးတဲ့ သူေဌးကုိ ေလးစားအထင္ႀကီးမႈႏွင့္ ေခၚေၾကာင္း သိရေတာ့ အ့ံၾသမိခဲ့ဘူးပါတယ္။ ငါဗမာကြလုိ႔ ျမန္မာျပည္မွာ ဂုဏ္ယူတတ္ၾကေပမဲ့ ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ဗမာ(ဖမား)လုိ႔ လူသိ သိပ္မခံခ်င္ၾကပါဘူး။ ဒုတိယကမၻာစစ္ကာလ မတုိင္မီက ကမၻာမွာ မိမိကုိယ္ကုိ ဂ်ဴးပါဟု ဂုဏ္ယူေျပာရဲသူ အင္မတန္ ရွားပါလိမ့္မယ္။ ယေန႔ ကမၻာ့ေနရာ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဂ်ဴးေတြ အင္မတန္ မ်က္ႏွာပန္း လွေနပါျပီ။
ေထာင္ကဲခ်င္းအတူတူ ေဒသကဲြတာႏွင့္ အျမင္ကဲြတာ၊ ဂ်ဴးခ်င္းအတူတူ ေခတ္ျခားတာႏွင့္ အျမင္ျခားတာ၊ လူခ်င္းအတူတူ ဘာသာမတူတာႏွင့္ အဆင့္တူ မထားတာေတြ ဘာေၾကာင့္   ျဖစ္ေနရပါသလဲ။ တစ္ကယ္ေတာ့ ဒီေဝါဟာရ အသုံးအႏႈံးေတြကုိ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုက ဘယ္လုိနားလည္ခံစားသလဲ၊ လက္ခံသုံးစဲြသလဲ ဆုိတာက အင္မတန္ အဓိကက်ပါတယ္။ ဒီအျမင္မ်ိဳး(Stereotype)ေတြကုိ ဥပေဒႏွင့္ တားျမစ္တုိင္းလည္း အလုပ္မျဖစ္တတ္တာကုိ ကမၻာ အႏွံ႔မွာ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ အေမရိကန္မွာ နစ္ဂါ(Nigger)ဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈံးကုိ ဘယ္သူမွ တရားဝင္ ေခၚေဝၚ မသုံးစဲြရဲၾကေပမဲ့ အရပ္ထဲမွာ စိတ္အခန္႔ မသင့္ရင္၊ ေဒါသထြက္ရင္ သုံးတတ္ၾက ဆဲပါ။ အေကာင္းဆုံးနည္းက စည္းရုံးရွင္းျပျခင္းႏွင့္ တျပိဳင္တည္းမွာဘဲ မိမိသည္ အမ်ားႏွင့္ မကင္း ကြာ ဘဲ မိမိေနထုိင္ရာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတြင္းက အဖဲြ႕ဝင္ တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကုိ အက်ိဳးျပဳေနသူျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ တည္ေဆာက္ ျမွင့္တင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံသားေကာင္းတစ္ဦးရဲ့ တာဝန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အစၥလာမ္ရဲ့ သင္ၾကားခ်က္ေတြႏွင့္ လည္း ကုိက္ညီပါတယ္။
ပသီလား။ ေဇတဘာဒီလား။ ျမန္မာမြတ္စလင္လား။
ယေန႔ျမန္မာျပည္က မြတ္စလင္ေတြကုိ ပသီလူမ်ိဳး၊ ျမန္မာမြတ္စလင္လူမ်ိဳး၊ ေဇဒဘာဒီလူမ်ိဳးရယ္လုိ႔ အဂၤလိပ္ေခတ္က သန္းေကာင္စာရင္းဝင္ တရားဝင္ သတ္မွတ္ ေခၚေဝၚထားတဲ့ အေထာက္ အထားေတြ အခုိင္အမာ ရွိေနပါတယ္။ ဒီအေထာက္အထားေတြကုိ ဗုိလ္ေနဝင္းႏွင့္ မဆလက စနစ္တက် ဖ်က္ဆီးေနခဲ့ေပမဲ့ သမုိင္းဆုိတာ ေဖ်ာက္လုိ႔ မရေကာင္းပါဘူး။
ပသီဆိုတဲ့ ေဝါဟာရသည္ ဖါရစီက ဆင္းသက္သည္ဟု ဆုိသလုိ၊ ပန္းေသးက ဆင္းသက္သည္ဟု ဆုိသူမ်ားလည္း ရွိပါတယ္။ ျမန္မာမင္းမ်ားလက္ထက္ကတည္းက အေျခစုိက္ေနထုိင္လာခဲ့ေသာ မင္းမႈထမ္းမ်ား၊ ကုန္သည္မ်ားမွ ဆင္းသက္လာသူမ်ားသည္ မူလပထမ ပသီလူမ်ိဳး ျဖစ္မည္ဟု ယူဆပါတယ္။ မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစကာမူ ျမန္မာျပည္က မြတ္စလင္ေတြ အားလုံးကုိ ပသီလုိ႔ ျခဳံျပီး   ေခၚဖုိ႔က လက္ေတြ႕မွာ အခက္အခဲရွိႏုိင္ပါတယ္။ ကမန္၊ ပန္းေသး၊ ပသွ်ဴး၊ ရုိဟင္ဂ်ာ စသူေတြက သူတုိ႔ကုိ ပသီလို႔ သတ္မွတ္တာကုိ လက္ခံႏုိင္မယ္ မထင္သလုိ မိမိကုိယ္ကုိ ပသီအစစ္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ခံယူထားသူေတြကလည္း အျခားသူေတြ ပသီအမည္ခံလာတာကုိ ၿကိုက္ႏွစ္သက္ပါ့မလားဆုိတာ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဇတဘာဒီကုိ အၾကမ္းအားျဖင့္ ကျပားလုိ႔ ယူၾကေပမဲ့ ဖါရစီစကားျဖစ္တဲ့ ေရႊႏုိင္ငံသား သုိ႔မဟုတ္ (ေအာက္ေလ)မုတ္သုန္ေလက ဆင္းသက္လာေၾကာင္း ဆရာဦးေမာင္ကုိ ဂဖာရီက ရွင္းျပပါတယ္။
ျမန္မာမြတ္စလင္ လူမ်ိဳးဆုိတာ သမုိင္းဝင္ အသိအမွတ္ျပဳခံ အသုံးအႏႈံးျဖစ္ေပမဲ့ ဒီေဝါဟာရရဲ့ အႀကီးဆုံး ခၽြတ္ယြင္းခ်က္က လူမ်ိဳးအမည္ႏွင့္ ဘာသာအမည္ကုိ တဲြထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကရင္၊ ဗမာ၊ ရွမ္း စတဲ့ လူမ်ိဳးမွန္သမွ်သည္ မိမိႏွစ္သက္ရာဘာသာကုိ ကုိးကြယ္ႏုိင္ၾကသည္ခ်ည္းျဖစ္ပါ တယ္။ ကုိးကြယ္ရာ ဘာသာေျပာင္းတာႏွင့္ လူမ်ိဳးအမည္ကုိ လုိက္ေျပာင္းေပးဖုိ႔ မလုိပါဘူး။ ျမန္မာမြတ္စလင္ လူမ်ိဳးဟု က်ေနာ္တုိ႔ လက္ခံ သတ္မွတ္မယ္ ဆုိပါစုိ႔။ ျမန္မာမြတ္စလင္လူမ်ိဳး တစ္ဦးဦးက ခရစ္ယန္၊ ဗုဒၶဘာသာသို႔ ေျပာင္းလဲကုိးကြယ္တဲ့အခါ လူမ်ိဳးက ျမန္မာမြတ္စလင္လူမ်ိဳး၊ ကုိးကြယ္တာက ဗုဒၶဘာသာ၊ ခရစ္ယန္ဘာသာ စသျဖင့္ ေဖၚျပမယ္ဆုိရင္ အင္အတန္ ဂြက်ပါ လိမ့္မယ္။ မြတ္စလင္ဆုိတဲ့ စကားလုံးက အစၥလာမ္ကုိ လက္မခံ ျငင္းပယ္လုိက္တာႏွင့္ ဘယ္လုိမွ ဆက္လက္ဒြန္တဲြထားလုိ႔ မရႏုိင္တာကုိ အားလုံးသိၾကပါတယ္။ မြတ္စလင္ဆုိတာ အစၥလာမ္ကုိ လက္ခံတဲ့ တရုပ္၊ မေလး၊ နာဂ၊ ဖိလစ္ပင္း၊ အျဖဴ၊ အမဲ၊ အဝါ မေရြးကုိ သတ္မွတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း ျမန္မာခရစ္ယန္လူမ်ိဳး၊ ျမန္မာဟိႏၵဴလူမ်ိဳး စသျဖင့္ အျပိဳင္အဆုိင္ ျဖစ္လာရင္ ဘာသာေရးႏွင့္ လူမ်ိဳးရႈပ္ေထြးျပီး လူ႕အဖဲြ႕အစည္းကုိ အေသအခ်ာ အက်ိဳးယုတ္ေစႏုိင္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ကုိ ေရွးပေဝဏီက လူမ်ိဳးႏြယ္စုႀကီး (၃)စုသာ ဝင္ေရာက္လာျပီး အခုလူမ်ိဳးေပါင္း ၁၃၅(ယခင္က ၁၄၄ရွိခဲ့ရာမွ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းက မြတ္စလင္တုိင္းရင္းသား ပသွ်ဴး၊ ပန္းေသး၊ ေျမဒူး၊ ၃၇၀၀၊ ရုိဟင္ဂ်ာ စသည္တုိ႔ကို ပယ္ဖ်က္ခဲ့) ရွိေနပါျပီ။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ယေန႔ျမန္မာမြတ္စလင္ အပါအဝင္ အျခားလူမ်ိဳးသစ္ေတြအတြက္ လူမိ်ဳးအမည္သစ္ေတြ ထပ္တုိးေကာင္း တုိးႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ အခုအေၾကာင္းကုိ အခုေျပာၾကရေအာင္ပါ။
မဂုိ၊ ပထန္၊ က်ိဳလီယာ၊ စူရတီ၊ ဂူဂ်ရာတီ၊ ဘဂၤါလီ၊ ပသီ၊ ကမန္၊ ေမမန္၊ ရုိဟင္ဂ်ာ၊ ပန္းေသး၊ ပသွ်ဴး၊ ေျမဒူး၊ ၃၇၀၀လူမိ်ဳး စသျဖင့္ မိမိကုိယ္ပုိင္ လူမ်ိဳးအမည္ကုိ ဆက္လက္ခံယူလုိသူေတြ ခံယူႏုိင္ၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ တုိင္းရင္းသားေတြႏွင့္ ေသြးခ်င္းဆက္ေနၾကကာ တစ္ဆက္တည္းမွာဘဲ အစၥလာမ္ဘာသာကုိ ျမတ္ႏုိး ယုံၾကည္ ကုိးကြယ္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာျပည္ တလႊား အျမိဳ႔ျမိဳ႕အနယ္နယ္က သန္းႏွင့္ခ်ီ ရွိေနေသာ မြတ္စလင္ေတြ အေၾကာင္းကုိ အဓိက ထားျပီး ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ဒီမြတ္စလင္ေတြသည္ မိမိတုိ႔၏ ကံၾကမၼာ၊ ဘဝ၊ ပစၥဳပၸါန္၊ အနာဂတ္ အစစ အရာရာကုိ ေအးအတူ ပူအမွ် တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ ျမန္မာျပည္သူေတြႏွင့္ တသားတည္း ခ်ိတ္ဆက္ လက္တဲြထားၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ဘက္ကိုမွ မ်က္စမပစ္၊ ဘယ္တျခားႏုိင္ငံရဲ့ သစၥာကုိမွ မခံ၊ သာသာ နာနာ၊ ေသေသ ရွင္ရွင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္သာ တစ္ခုတည္းေသာ အမိႏုိင္ငံ အျဖစ္ လက္ခံယုံၾကည္သူမ်ား၊ ရင္ေျမကတုတ္လုပ္ အသက္ေပးကာကြယ္သူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီမြတ္စလင္ေတြကုိ မေန႔တေန႔က ဗီဇာယူျပီး တုိင္းတပါးက လာေရာက္ အေျခခ်လာသူေတြလုိ ခဲြျခား ႏွိမ့္ခ် ဆက္ဆံေနတာမ်ိဳးက ေတာ္ေလာက္ပါျပီ။ ရပ္တန္းက ရပ္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီမြတ္ စလင္ေတြသည္ အနည္းဆုံး ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ အမ်ားဆုံး ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက လာေရာက္အေျခခ်သူမ်ားႏွင့္ တုိင္းရင္းသားမ်ား ေပါင္းစပ္ ဓါးမဦးခ် ေနထုိင္ၾကရာမွ အဆင့္ ဆင့္ ေပါက္ဖြား ဆင္းသက္လာသူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမြတ္စလင္ေတြမွာ ျမန္မာတုိင္းရင္းသားေသြးေတြ ရွိေနသလုိ ဒီမြတ္စလင္ေတြရဲ့ ေနာင္လာမဲ့ သားစဥ္ေျမးဆက္ေတြကလည္း ျမန္မာတုိင္းရင္းသားေတြႏွင့္သာ ေပါင္းဖက္ျပီး တုိင္းရင္းသားေတြ အျဖစ္သာ ေပါက္ဖြားၾကမွာ ျဖစ္တယ္။ ပါကစၥတန္၊ အိႏၵိယ၊ အာရဗ္ေတြႏွင့္ လက္ဆက္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမြတ္စလင္ေတြသည္ ျမန္မာျပည္ရွိ အျခားမည္သည့္ ႏုိင္ငံသား၊ တုိင္းရင္းသားမ်ား ထက္ အဆင့္နိမ့္သူမ်ား မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔လုိဘဲ တုိင္းျပည္ကုိ ခ်စ္သူ၊ ေစာင့္ေရွာက္သူ၊ တုိင္းျပည္ရဲ့ အနာဂတ္ကုိ ပုိင္ဆုိင္သူေတြျဖစ္တယ္။ သူတုိ႔ႏွင့္ အစစ အရာရာမွာ တန္းတူအခြင့္ အေရးရွိသူ၊ တန္းတူ တာဝန္ရွိသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဒီမြတ္စလင္ေတြျဖစ္တဲ့ က်ဳပ္တုိ႔ရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္ထဲမွာ က်ဳပ္တုိ႔ မိဘ၊ ဘုိးဘြားေတြျဖစ္တဲ့ ဗမာ၊ ကရင္၊ ရွမ္းစတဲ့ေသြးေတြ ရွိေနလို႔ က်ဳပ္တုိ႔ကုိ က်ဳပ္တုိ႔ ဗမာ၊ ကရင္၊ ရွမ္းအျဖစ္ ခံယူတာကုိ မည္သူထံ တြင္မွ ကန္႔ကြက္တားဆီးရန္ အခြင့္အာဏာ မရွိ။ တားဆီး ကန္႔ကြက္မႈ မွန္သမွ်ကုိ လက္မခံ။ က်ဳပ္တုိ႔ရဲ့ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးကို မည္သူက ေပးမွ၊ သနားမွ၊ ခြင့္ျပဳမွ ရႏုိင္သည္ဟု က်ဳပ္တုိ႔ မည္သည့္အခါမွ မယုံၾကည္။ က်ဳပ္တုိ႔ရဲ့ အခြင့္အေရးကုိ က်ဳပ္တုိ႔ကုိယ္တုိင္ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ၊ တရားေသာ၊ က်ိဳးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္ ညီညြတ္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ကာကြယ္ ထိမ္းသိမ္းသြား မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပိတ္ဆုိ႔ တားျမစ္ရင္ တားျမစ္တဲ့သူကုိ ရွိတဲ့ ဥပေဒေဘာင္တြင္းက နည္းမွန္ လမ္းမွန္ ရင္ဆုိင္ ဆန္႔က်င္သြားမယ္ ျဖစ္တယ္။ က်ဳပ္တုိ႔ကုိ အကာအကြယ္ေပးမဲ့၊ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ ဥပေဒေတြ မရွိရင္၊ ရွိလာေအာင္ က်ဳပ္တုိ႔ လုပ္ေဆာင္သြားမယ္။
၁၉၃၀ခု၊ ေမလ (၃၀)ရက္ေန႔မွာ ဒုိ႔ွဗမာအစည္းအရုံးက ပထမဆုံး တရားဝင္ ထုတ္ျပန္လုိက္တဲ့  ေၾကညာခ်က္မွာ “ဗမာကျပားမ်ားသုိ႔” ဟူ၍ ေခါင္းစဥ္ငယ္ သီးျခားတပ္ျပီး
“အုိ- ငါတုိ႔ႏွင့္ တေျမတည္းေန၊ တေရတည္းေသာက္၊ တႏုိင္ငံဘြားျဖစ္ေသာ ဗမာကျပားအေပါင္းတုိ႔၊ အသင္တုိ႔သည္ ဗမာေျပဘြားမ်ားျဖစ္ၾကသျဖင့္ စင္စစ္မွာ ဗမာမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ သုိ႔ျဖစ္ပါလ်က္ႏွင့္ အသင္တုိ႔အေမ (သုိ႔မဟုတ္ အေဖ) အဘုိးအဖြား စသည္တုိ႔မွာ ဗမာႏုိင္ငံသား ဗမာျပည္ဘြား၊ ဗမာျပည္သားမ်ားပင္ မဟုတ္ၾကပါေလာ။ သုိ႔ျဖစ္ပါလ်က္ႏွင့္ အသင္တုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဗမာမ်ား မဟုတ္သေယာင္လုပ္၍ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားကဲ့သုိ႔ အသင္တုိ႔ ငါတုိ႔ တုိင္းျပည္၏အေရးကုိ လ်စ္လ်ဴရႈၾကကာ ေနစိမ့္ၾကပါသနည္း။ ေလာကတြင္ မည္သူမဆုိ ကုိယ္ေမြးဖြါးရာဌာနကုိ ခ်စ္ခင္စျမဲဓမၼတာတည္း။ အသုိ႔ျဖစ္လ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ အသင္တုိ႔သည္ ဓမၼတာႏွင့္ ဆန္႔က်င္၍ ကုိယ့္အမိႏုိင္ငံ၊ ကုိယ့္အဖႏုိင္ငံ၊ ကုိယ့္ေမြးဖြါးရာ ႏုိင္ငံႀကီးကုိ မခ်စ္ခင္ၾကဘဲ ႏုိင္ငံျခားသား စိတ္ဝင္ျပီးလွ်င္ ႏုိင္ငံျခားသားကဲ့သုိ႔ ေနရက္ၾကကုန္ပါသနည္း။ အသင္တုိ႔သည္ အသင္တုိ႔ ေမြးဖြားရာ ဗမာႏုိင္ငံကုိ ကုိယ့္ႏုိင္ငံဟု သေဘာမထားၾကပါလွ်င္ မည္သူ႕ႏုိင္ငံကုိ ကုိယ့္ႏုိင္ငံဟူ၍ မွတ္ယူၾကပါမည္နည္း။ – – – –
– – – ကုိင္း၊ အသုိ႔ဆုိမည္နည္း၊ ဗမာတုိင္းဖြား အသင္ကျပားတုိ႔။ အသင္တုိ႔သည္ ေရွ႕ေရးကုိ ေျမာ္ျမင္ေသာအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔လဲ ဗမာပါဘဲဟု ယခုပင္ ဆုိလွဲ႔ၾကပါကုန္ေလာ့။ အသင္တုိ႔လည္း ငါတုိ႔ႏွင့္အတူ စည္းလုံး၍ ယုိင္းပင္းဝုိင္းဝန္းၾကပါကုန္ေလာ့။ အသင္တုိ႔ကိုယ္ကုိ အသင္တုိ႔ တုိ႔ဗမာဘဲ သေဘာထား၍ ဗမာႏုိင္ငံႀကီးႏွင့္တကြ ဗမာအမ်ိဳးသားအကုန္ ေကာင္းစားေအာင္ က်င့္ေဆာင္ၾကမည္ မဟုတ္ပါေလာ” ဟူ၍ ျမန္မာမြတ္စလင္မ်ားကုိ တုိင္းရင္းသားမ်ားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳကာ လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပဲြဝင္ သခင္လႈပ္ယွားမႈႀကီးအတြင္း ပူးေပါင္းပါ၀င္လာၾကဖုိ႔ သမုိင္းဝင္ ဖိတ္ေခၚ တပ္လွန္႔ခဲ့ပါတယ္။
တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ ျပည္သူလူထုႀကီးႏွင့္ ထပ္တူခံစား လက္တဲြ၍ ေရွးျမန္မာမြတ္စလင္မ်ား တုိင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေရွ႕တန္းမွ အသက္စြန္႔ တုိက္ပဲြဝင္ခဲ့တဲ့ အေထာက္အထားေတြ ျမန္မာ့သမုိင္းမွာ ေရးမကုန္ေအာင္ အထင္အရွားရွိေနပါတယ္။ တကသ၊ ဗကသဆုိတဲ့ ေက်ာင္းသားသမုိင္း၊ တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးဆုိတဲ့ သခင္သမုိင္း၊ လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပဲြဝင္ အာဇာနည္သမုိင္းသာမက တုိ္င္းျပည္ထူေထာင္ေရး၊ စာေပ၊ အႏုပညာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အားကစား စသျဖင့္ ၿကုိက္တဲ့သမုိင္းကုိ ေရးပါ။  ျမန္မာမြတ္စလင္ေတြ ေရွ႕တန္းက ဦးေဆာင္ပါဝင္မႈ အခန္းက႑ကုိ ခ်န္လွပ္ျပီး ေရးလုိ႔ ရကုိ မရပါဘူး။ ကၽြန္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အေသခံ တုိက္ပဲြဝင္တုန္းကေတာ့ အတူတူပါဘဲလုိ႔ ဆုိခဲ့ၾကျပီး တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရမွ အဂၤလိပ္ေနရာ သခင္အျဖစ္ အေခ်ာင္ အစားဝင္ျပီး က်ဳပ္တုိ႔ကုိ ကၽြန္သာသာ ဒုတိယ၊ တတိယတန္းစား ႏုိင္ငံသားလုိ ဆက္ဆံလာေနတာကို လုံးဝ လက္မခံႏုိင္ပါဘူး။
က်ေနာ္တုိ႔ ဖက္ကလည္း မိမိတုိ႔၏ ဘဝေတြကုိ ျမွဳပ္ႏွံထားျပီးတဲ့ လူ႔ေဘာင္အဖဲြ႕အစည္းတြင္းက လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈစတဲ့ က႑အသီးသီးမွာ တာဝန္သိတဲ့၊ အက်ိဳးျပဳတဲ့ ႏုိင္ငံသားေတြ ျဖစ္ရပါမယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကမယ္ဆုိရင္ မိမိေသြးပါတဲ့ သက္ဆုိင္ရာ လူမ်ိဳးအလုိက္ ကရင္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ရွမ္းယဥ္ေက်းမႈ၊ ဗမာယဥ္ေက်းမႈ၊ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္ရဲ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကုိ ျမတ္ႏုိးပုိက္ေထြးတာဟာ ရွက္စရာ မဟုတ္။ ဂုဏ္ယူစရာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ျငင္းပယ္တာကသာ ရွက္စရာပါ။ မြတ္စလင္ျဖစ္သြားလို႔ ဗမာက တုိက္ပုံ မဝတ္ရဘူး။ ကရင္က သင္တုိင္း မျခဳံရဘူး။ အိႏၵိယသူက ဆာရီမလႊမ္းရဘူး။ အေနာက္ႏုိင္ငံသား/သူ က ေဘာင္းဘီရွည္/ဂါဝန္စကတ္ မသုံးရဘူးဆုိတာ မရွိပါဘူး။ လူမ်ိဳးႏြယ္တုိင္းကုိ တမန္ေတာ္ေတြ ေစလႊတ္ခဲ့တယ္ ဆုိတာကုိ ကုရ္အန္မွာ အတိအလင္း ေဖၚျပထားပါတယ္။ အစၥလာမ္သည္ အာေရဗ်မွာ ေပၚထြန္းေပမဲ့ အာရဗ္ေတြအတြက္သာ မဟုတ္။ ယဥ္ေက်းမႈေပါင္းစုံရွိေသာ လူသားတုိင္း၊ လူမ်ိဳးတုိင္းအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶသည္ပင္လွ်င္ တမန္ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္တဲ့အတြက္ ရုိေသ ေလးစားရမယ္လုိ႔ အစၥလာမ့္ ပညာရွင္မ်ား ဆုိၾကပါတယ္။
ျမန္မာမြတ္စလင္ကုိ ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္ ဖြင့္သင့္သလဲ။
ျမန္မာမြတ္စလင္ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ လူမ်ိဳးတစ္ရပ္၏ အမည္အေနျဖင့္ သုံးစဲြမည္ဆုိပါက အခက္အခဲမ်ား ရွိေနေၾကာင္းကုိ အထက္မွာ ေဆြးေႏြးခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာမြတ္စလင္ဟူေသာ ေဝါဟာရကုိ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအတြက္ မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တုိင္းအတြက္ ဘာသာတူရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈတူရာ လူမႈအဝန္းအဝုိင္းကုိ အသိအမွတ္ျပဳ၊ စုစည္းေသာ သေဘာ(Common Noun)အျဖစ္ သုံးစဲြသင့္ေၾကာင္း ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးလုိပါတယ္။
လြတ္လပ္ေရး မရခင္ေခတ္က ဗုဒၶဘာသာ ကလ်ာဏယုဝအသင္း (YMBA- Young Men Buddhist Association)ဆိုျပီး YMCA(Young Men Christian Association)ကုိ တုျပီး တည္ေထာင္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ ဗုဒၶဘာသာ ကလ်ာဏ ယုဝတီအသင္း (YWBA-Young Women Buddhist Association)လည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ မြန္၊ ဗမာ၊ ကရင္၊ ရခုိင္၊ ရွမ္း၊ ပအုိးဝ္မေရြး ဗုဒၶဘာသာကုိ ကုိးကြယ္ေသာ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ၏ သာသနာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူမႈေရးေတြအတြက္ အားလုံးပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္တဲ့ လူမႈအဖဲြ႕အစည္းအမည္ (Common Noun)အျဖစ္ ဖဲြ႕စည္း ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ့ ေမတၱာရပ္ခံ တုိက္တြန္းခ်က္အရ အာဇာနည္ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္က ျမန္မာျပည္ရွိ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ မြတ္စလင္တုိင္း ပါဝင္ႏုိင္တဲ့ ဗမာမြတ္စလင္ ကြန္ဂရက္ (ဗမက-Burmen Muslim Congress) ကုိ ၁၉၄၅ခုႏွစ္က တည္ေထာင္ခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာမြတ္စလင္ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ သမုိင္းဂုဏ္ေျပာင္သည့္ ေဝါဟာရျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပဲြ၊ တုိင္းျပည္ထူေထာင္ေရး အပါအဝင္ က႑အသီးသီးမွာ အစဥ္တဆက္ အျမတ္တႏုိးထား သုံးစဲြခဲ့သည့္ သမုိင္းအစဥ္အလာရွိေသာ အမည္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာမြတ္စလင္(Burmese Muslim)ဆုိေသာ အမည္နာမကုိ အစၥလာမ္သာသနာ သက္ဝင္ယုံၾကည္ေသာ ျမန္မာျပည္ရွိ လူမိ်ဳးေပါင္းစုံ တုိင္းရင္းသားတုိင္း ႏုိင္ငံသားတုိင္းကုိ ကုိယ္စားျပဳေသာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း၏ အမည္အျဖစ္ ဆက္လက္ သတ္မွတ္ ထားရွိဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ျမန္မာမြတ္စလင္သည္ အစၥလာမ္ဘာသာကုိ ကုိးကြယ္ယုံၾကည္ေသာ ဗမာ၊ ကရင္၊ ရွမ္း၊ ကမန္၊ ပန္းေသး၊ ရုိဟင္ဂ်ာ စသျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားတုိင္း ျမန္မာတုိင္းရင္းသားတုိင္း၏ ဘာသာေရးဆုိင္ရာႏွင့္ ဘာသာေရးက သင္ၾကားေသာ ယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ၊ လူမႈေရးဆုိင္ရာ တူညီမႈကုိ ထင္ဟပ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အျမင္ဆုိး (Negative stereotype) ေျပာင္းလဲသြားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။
တျဖည္းျဖည္း တစတစႏွင့္ အနယ္ထုိင္လာရာမွ အစုိင္အခဲႀကီးတစ္ခုလုိ ျဖစ္ထြန္းလာတဲ့ အျမင္ဆုိးတစ္ခု အျမစ္စဲြလာေအာင္က ဆယ္စုႏွစ္၊ ရာစုႏွစ္ေတြႏွင့္ ခ်ီျပီး ၾကာတတ္ပါတယ္။ ဒီအတုိင္းဘဲ အျမင္ဆိုးတစ္ခု ပယ္ဖ်က္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားေအာင္လည္း အနည္းဆုံး ဆယ္စုႏွစ္ေတြႏွင့္ ခ်ီျပီး ထပ္ၾကာႏုိင္တာကုိ က်ေနာ္တုိ႔ စိတ္ရွည္ရွည္ႏွင့္ အသင့္ျပင္ထားဖုိ႔ လုိပါတယ္။
ကုလားလုိ႔ ေခၚတာကုိ မၿကုိက္ႏွစ္သက္မွန္း သိသိႀကီးႏွင့္ တမင္ ဖိဖိ ႏွိပ္ႏွိပ္ သုံးစဲြ ေခၚေဝၚေနသူမ်ား ရွိသလုိ တစ္ဖက္သား နာသာခံခက္ျဖစ္တာကုိ အေလးအနက္မထားဘဲ သာမန္အားျဖင့္ ေပါ့ေပါ့ဆဆ အလြယ္ ေခၚလုိက္ၾကသူမ်ားလည္း ရွိေနတာကုိ နားလည္ေပးဖုိ႔လည္း လုိပါတယ္။
ဒီလုိျပသနာမ်ိဳးက အမိန္႔ဒီဂရီႏွင့္ တားျမစ္တာမိ်ဳး သုိ႔မဟုတ္ ထိပ္တုိက္ ရင္ဆုိင္ေတြ႕တာမ်ိဳးႏွင့္ ေျဖရွင္းျပီး အျမစ္ျဖတ္လုိ႔ရတဲ့ ျပသနာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါမ်ိဳးက အကုိင္အတြယ္ မတတ္ရင္ Backlash ျဖစ္ျပီး ပုိလုိ႔ေတာင္ ဆုိးဝါးနက္ရႈိင္း သြားတတ္ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔အားလုံး ရင္ထဲအသဲထဲမွာ စဲြထင္ထားဖုိ႔ အေျခခံအခ်က္တစ္ခုက အခုျဖစ္ေနတဲ့ ျပသနာသည္ ညိွဳးသူရန္ဘက္ေတြ၊ တစိမ္းတရံဆန္ေတြၾကားမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပသနာမဟုတ္။ တေျမတည္းေန တေရတည္းေသာက္ ကံၾကမၼာခ်င္း စည္းေႏွာင္ထားတဲ့ မိသားစုၾကားက အထင္အျမင္ လဲြမွားမႈ၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ မရႈျမင္ႏုိင္မႈ ျပသနာျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆုိးက မိမိအာဏာ အရွည္တည္တ့ံေရးအတြက္ ျပည္သူလူထုကုိ အဆင့္ခဲြ၊ အခ်င္းခ်င္းရန္တုိက္၊ မညီမညြတ္ျဖစ္ေစျပီး အားအင္ခ်ိနဲ႔ေနေအာင္ တမင္ဖန္တီးေပးထားတဲ့ ျပသနာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီျပသနာမ်ိဳးကုိ တုတ္ႏွင့္ရုိက္၊ ဓါးႏွင့္ခုတ္ျပီး ေျဖရွင္းမရ။ ေျဖရွင္းမသင့္။ မွန္ကန္ေသာ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ (Tactful Engagement)ျဖင့္သာ ျဖတ္သန္း ေက်ာ္လႊားသင့္ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ဖယ္က်ဥ္ခဲြျခားလာတယ္လုိ႔ ခံစားမိျပီး၊ ထိေတြ႕မႈ၊ ထိေတြ႕လုိမႈ ေလ်ာ့နည္းလာတယ္။ ထိေတြ႕မႈ ေလ်ာ့နည္းလာေလေလ ဖယ္က်ဥ္ခဲြျခားမႈ ပုိနက္ရႈိင္းလာေလေလ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနရာမွာ ထိေတြ႕မႈရွိေသာ္လည္း မွန္ကန္ေသာ ထိေတြ႕မႈ မဟုတ္သျဖင့္ အက်ိဳးမျဖစ္တာမိ်ဳး၊ ပုိဆုိးသြားတတ္တာမ်ိဳးလည္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။
ဥပမာ ညီငယ္တစ္ေယာက္ေရးသလုိ လူငယ္ဘာဝ ေသာက္စားဖုိ႔ လာေခၚတဲ့ အေပါင္းအသင္းကုိ ငါ့ဘာသာတရားက တားျမစ္ထားလုိ႔ မေသာက္ႏုိင္ဘူးဆုိျပီး ဘာသာေရးကုိ ထည့္သြင္းေျပာတာထက္ အျခားပုိခံသာတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ိဳးက လူမႈဆက္ဆံေရး ေခ်ာေမြ႕မႈကုိ ပုိအေထာက္အကူျပဳပါတယ္ ဆုိတာမ်ိဳးပါ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကုိးကြယ္တဲ့ ဘုရားကလည္း ကုလားဘဲဆုိတာမ်ိဳးက အခ်က္အလက္အရ မွန္ေသာ္လည္း မေျပာသင့္ပါဘူး။ ကုိယ့္ကုိ နာေအာင္ ေျပာလာသူကုိ သူ႕ကုိနာေအာင္ ျပန္ေျပာမယ္ဆုိတာမ်ိဳးက ပုိအက်ိဳးရွိလား။ ကိုယ့္ကုိ နာေအာင္ေျပာလာသူကုိ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ရွင္းလင္းတုန္႔ျပန္တာက ပုိအက်ိဳးရွိလားဆုိတာကုိ မိမိဘာသာ ခ်င့္ခ်ိန္ႏုိင္ၾကပါတယ္။
တကဲ့ျပသနာက သိသိႀကီးႏွင့္ တမင္ႏွိမ့္ခ် ေခၚေဝၚသူေတြေပၚမွာ မတည္ပါဘူး။ သိသိႏွင့္ တမင္ ေစာ္ကားေနသူမ်ိဳးေတြဟာ ဘာေဆးမွ မတုိးတတ္ပါဘူး။ တကဲ့ အာရုံစုိက္ရမဲ့ေနရာက တစ္ဖက္သား နစ္နာမႈကုိ သိပ္အေလးမထားမိဘဲ သာမန္ ေပါ့ေပါ့ႏွင့္ အလြယ္သုံးေနတဲ့ လူမ်ားစုႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ၄င္းအုပ္စုႀကီးကုိ တမင္ လုိက္ရွာေနစရာ မလုိပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ အသီးသီးေနထုိင္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိေတြ႕မယ္။ လုိအပ္ရင္ စိတ္ရွည္ရွည္ထားျပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းႏွင့္ ရွင္းျပႏုိင္မယ္။ ဘာသာမတူေသာ္လည္း မိမိလူ႔အဖဲြ႕အစည္း၏ သာေရး၊ နာေရး၊ လူမႈေရးေတြမွာ ပါဝင္မယ္။ အက်ိဳးျပဳမယ္ဆုိရင္ မိမိပတ္ဝန္းက်င္က မိမိ၏ အခန္းက႑ကုိ တန္ဖုိးထားလာမယ္။ ေႏြးေထြးလာမယ္။ အဲဒီအခါ စိတ္ထားမမွန္ႏွင့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကုိ ထုိးခဲြျပီး အျမတ္ထုတ္မဲ့သူေတြရဲ့ အခန္းက႑ကုိ သိသိသာသာ ေလ်ာ့ခ်ပစ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔သည္ မိမိေနထုိင္ရာ လူ႕အဖဲြ႕အစည္း၏ တည္ျငိမ္ေရး၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တုိးတက္ေရး၊ တရားမွ်တေရး၊ ခ်စ္ၾကည္ေရးစတဲ့ က႑စုံမွာ တာဝန္ေက်သည့္ ႏုိင္ငံသားေကာင္းျဖစ္ရန္လုိသလုိ မိမိ၏ ေမြးရာပါ ရပုိင္ခြင့္ အခြင့္အေရးေတြကုိလည္း မဆုတ္မနစ္ ကာကြယ္ႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္ရပါမည္။
မင္းဘဒင္
ေမလ ၁၁၊ ၂၀၁၀

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:vTjAmFVtaFsJ:pcfburmese.blogspot.com/p/blog-page_3459.html+%E1%80%95%E1%80%9E%E1%80%AE&cd=174&hl=en&ct=clnk&client=firefox-a

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s