စံျပပုဂၢိဳလ္

ဒီစာအုပ္ကိုေရးတ့ဲ ကိုေက်ာ္ဝင္းေမာင္နဲ႔ ကၽြန္မတို႕န႔ဲ သိကၽြမ္းခင္မင္တာ  ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးကာလ ကတည္းကပါ။

ကိုေက်ာ္ဝင္းေမာင္က ဝမ္းအိုဝမ္းနဲ႔ ျမန္မာ့ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရး စာအုပ္ ကို ေရးၿပီး တ့ဲေနာက္ ဆရာႀကီး မစၥတာရာဇတ္ အေၾကာင္းကို သူ႔ဒုတိယစာအုပ္ အျဖစ္ ေရးမယ္ ဆိုၿပီး မႏၱေလးကို အခ်က္အလက္ေတြ စုဖို႔ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ကသူ႔ကို ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ တတ္ႏိုင္ တာေတြ ကူညီပါတယ္။ သူ႔စာအုပ္ ေအာင္ျမင္ပါေစလို႕လဲ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ဆုေတာင္း လိုက္ ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဆရာႀကီး မစၥတာရာဇတ္အေၾကာင္းက သူမေရးရင္ ကၽြန္မေရး ရမယ့္ စာအုပ္ မဟုတ္လား။

ဆရာႀကီးက ကၽြန္မတို႔ ဆရာႀကီးေလ။ ကၽြန္မတို႔အမ်ဳိးသား ေနရွင္နယ္ေက်ာင္းက ၁၀ တန္းေအာင္လာခ့ဲတာ၊ ဆရာႀကီးတို႔ ေမြးေပးလိုက္တ့ဲ အမ်ဳိးကိုခ်စ္တတ္ဖို႕၊ အမ်ားအတြက္ ကိုယ္ က်ဳိး အနစ္နာခံဖို႕ဆိုတ့ဲ စိတ္ေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ တသက္လံုးအဖို႔ ခုထက္ထိ ပ့ဲကိုင္ ထိန္းေက်ာင္း  ေပးေနတာ ဆိုေတာ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးက ႀကီးပါတယ္။

ဆရာႀကီးေက်ာင္းအုပ္ႀကီးအျဖစ္နဲ႔ တာဝန္ယူသြားခဲ့စဥ္က ေနရွင္ နယ္ေက်ာင္း က ေမြးထုတ္ လိုက္ တဲ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြဟာ နည္းေရာ့မလား။ အဲဒီေက်ာင္းသားေတြအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ကၽြန္မတို႔ အားလံုးက ခ်စ္ေၾကာက္ ရိုေသတဲ့ ဆရာႀကီးအေၾကာင္းကို ကၽြန္မေရးရ မွာေပါ့။ ခုေတာ့ ဒီတာဝန္ကို ကၽြန္မ မယူခင္ ကိုေက်ာ္ဝင္းေမာင္က သူယူမယ္၊ ေရးမယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မက ဝမ္းသာအားရတယ္ေလ။

တကယ္ေတာ့ဆရာႀကီးဟာ ကၽြန္မတို႔ကို မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ေတြ၊ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ ကို ေမြးေပးသြားတဲ့ ဥယ်ာဥ္မႉးႀကီးတစ္ေယာက္မွ်သာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မအဖို႔ ကၽြန္မ စာေရး ဆရာျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးရာမွာ ဆရာႀကီးလဲပါဝင္တာမို႔ စာေပေက်းဇူးရွင္လဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကေန႔ထက္ထိ မေန႔တစ္ေန႔ကလိုပဲ မွတ္မိေနပါေသးတယ္။ ကၽြန္မ ဘီေအတန္း စာေမးပြဲက်ၿပီးစ အိမ္မွာ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိတဲ့၊ စာေမးပြဲက် တစ္ေယာက္ အျဖစ္နဲ႔ ေယာင္ေပေပ စိတ္ေလေနခ်ိန္ပါ။ ဆရာႀကီး မစၥတာရာဇတ္က စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ထံုးစံအတိုင္း လက္ၾကားညွပ္ ရင္း မနက္ခင္းတစ္မနက္မွာ ကၽြန္မေနတဲ့ မိဘမ်ားရဲ႕ ရသာတန္းကတိုက္ကို ေရာက္လာပါတယ္။

ဆရာႀကီးလာတယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မကဝမ္းသာအားရနဲ႔ ပ်ာပ်ာ သလဲ ေနရာထိုင္ခင္းေပး ပါတယ္။ ဆရာႀကီးကို ကၽြန္မတို႔တပည့္ေတြအားလံုးက ခ်စ္ရၾကည္ညိဳရတဲ့အထဲမွာ ဆရာႀကီး က ေက်ာင္းပရိဝုဏ္ရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာဆိုရင္ ဆရာတပည့္လိုမဆက္ဆံဘဲ အလြန္ရင္းႏွီး တဲ့ ေဆြမ်ဳိး သား ခ်င္းလို ဆက္ဆံေလ့ရွိတာေၾကာင့္ပါ။ အခုလဲ ဆရာႀကီးက သူ႔တပည့္ ကၽြန္မကို လူတစ္လံုး သူတစ္လံုးသေဘာထားၿပီး “အမာ- ကိုယ္ဘာသာျပန္ေနတဲ့ မႏၱေလးသူရိယထဲကဟာ ဖတ္မိ သလား” တဲ့။ “ဖတ္မိပါတယ္ဆရာႀကီး၊ ကၽြန္မ ေန႔တိုင္းဖတ္ေနတာပါ” လို႔ ျပန္ေျပာေတာ့၊ ဆရာႀကီးက “အဲဒါကိုယ္ ႀကိဳက္တဲ့အခန္း ႏွစ္ခန္းပဲ ဘာသာျပန္လိုက္တာ၊ အမာ တစ္အုပ္လံုး ဘာသာျပန္မလား၊ ေရာ့ ဒီဟာဖတ္ၾကည့္” ဆိုၿပီး သူ႔လက္ၾကားညွပ္လာတဲ့ ေမာရစ္ေကာလစ္ေရးတဲ့ “Trials in Burma” စာအုပ္ကို ကၽြန္မလွမ္းေပးပါတယ္။

“ဖတ္ၾကည့္ပါ့မယ္ဆရာႀကီး” လို႔ ကၽြန္မက ရိုရိုေသေသနဲ႔ သြက္သြက္လက္လက္ ျပန္ေျဖၿပီး ဆရာႀကီးလက္ကစာအုပ္ကို ယူထားလိုက္ပါတယ္။

အဲဒီစာအုပ္မွာပါတဲ့ ကင္မရြန္းတပ္မွ ဗိုလ္ကေလးစတဲ့ အခန္းႏွစ္ခန္းကို ဆရာႀကီးက မႏၱေလးသူရိယမွာ ဘာသာျပန္ေနတာက ဖတ္လို႔ေကာင္းပါတယ္။ စိတ္ဝင္စားစရာသိပ္ေကာင္းတဲ့ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းအရာေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္ အားေနတဲ့ကၽြန္မ ဆရာႀကီး ေပးခဲ့တဲ့ စာအုပ္ကို အစအဆံုး ခ်က္ခ်င္းဖတ္ၾကည့္ပါတယ္။ စာအုပ္က စာအုပ္ေကာင္းတစ္အုပ္ျဖစ္ေလေတာ့ လက္က မခ်ခ်င္စရာပါ။ ၿပီးသြားေတာ့ ဆရာႀကီးခိုင္းတဲ့အတိုင္း ဘာသာျပန္မယ္လို႔ ပိုင္းျဖတ္ လိုက္ၿပီး ေနာက္ထပ္ တစ္ေခါက္ ဖတ္ပါတယ္။ ဖတ္ၿပီးေတာ့ စၿပီးဘာသာျပန္တာပါပဲ။

“ျမန္မာျပည္တြင္ စစ္ေဆးခဲ့ေသာ အမႈအခင္းမ်ား” ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ ႀကီးပြားေရးတိုက္က လက္ေရြးစင္စာအုပ္ နံပတ္-၂ အျဖစ္နဲ႔ ထုတ္ေဝလိုက္ေတာ့ စာအုပ္ ၃၀၀၀ က ၃ လနဲ႔ေရာင္းလို႔ ကုန္သြာၿပီး ေနာက္ထပ္ ၂၀၀၀ ထပ္ရိုက္ႏွိပ္ရတယ္။

ဒီစာအုပ္ဟာ အခုႏွစ္ (၅၀) ျပည့္ၿပီျဖစ္တဲ့ ႀကီးပြားေရး စာအုပ္တိုက္ရဲ႕ လက္ေရြးစင္စာအုပ္ နံပါတ္-၂ ျဖစ္သလုိ ကၽြန္မရဲ႕ ပထမဆံုး စာအုပ္လဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာအုပ္က ကၽြန္မ နာမည္ရစာေရး ဆရာစျဖစ္ရတဲ့ စာအုပ္လဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မစာေရးဆရာျဖစ္လာရတာ ဆရာႀကီးရဲ႕ တိုက္တြန္းအားေပးမႈေၾကာင့္၊ ေမတၱာေစတနာေၾကာင့္လို႔ ကၽြန္မက တစ္သက္လံုးခံယူၿပီး အၿမဲ သတိ ရေနတာပါ။

ကၽြန္မတို႔ ဆရာႀကီးမွာ သူ႔တပည့္တပန္းေတြ အေထာင္အေသာင္း အေပၚမွာ ဒီလို နည္းေတြ နဲ႔ ႏႈတ္၏ေစာင္မျခင္း လက္၏ေစာင္မျခင္းေတြ ျပဳထားတာ နည္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ လိုက္လံ စာရင္းေကာက္ရင္ေတာင္ ကုန္ႏိုင္စရာမရွိပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ မႏၱေလးအမ်ဳိးသားေနရွင္နယ္ေက်ာင္းထြက္ မွန္သမွ် ဆရာႀကီးရာဇတ္ဆိုရင္ မိဘလို တစ္မ်ဳိး၊ ဆရာသမားလို တစ္သြယ္ ခ်စ္ေၾကာက္ရိုေသေလးစားၾကတာပါ။

ဆရာႀကီးက အမ်ဳိးသားေက်ာင္းမွာ အထက္တန္းေက်ာင္းသားေတြဖို႔ ကိုယ္တိုင္အခ်ိန္ယူၿပီး ပါဠိနဲ႔ အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးတယ္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး တာဝန္ေတြယူတယ္။ အဲဒီအျပင္ ၂၁ ဦးက ဖြဲ႕စည္းတဲ့ ရဲတပ္ဖဲြ႕၊ ဘင္ခရာတပ္ဖဲြ႕ေတြကိုလဲ ဖဲြ႕စည္းေဆာင္ရြက္ေသးတယ္။ ဒုတိယကမာၻ စစ္ႀကီးၿပီးေတာ့ ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး၊ အမ်ဳိးသားလြတ္လပ္ေရး တာဝန္ေတြကိုလဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔နဲ႔ အတူ က်ဆံုးသြားတဲ့အထိ လုပ္ေဆာင္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပါ။

ဒိလိုလုပ္ေဆာင္ရာမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကေရာ၊ တပည့္တပန္းေတြ အားလံုးကေရာ ဆရာႀကီးကို ခ်စ္ၾကည္ညိဳတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္တစ္ခု ဆရာႀကီးမွာ ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ တျခားမဟုတ္ပါဘူး၊ ဆရာႀကီးဟာ ျမန္မာမြတ္စလင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုေပမယ့္ သူ႔မွာ လူမ်ဳိးေရးအရ၊ ဘာသာေရးအရ ျမန္မာလူေတြနဲ႔ ခြဲျခားမႈ လံုးဝမျပဳဘဲ သူ႔စိတ္က အၿမဲတမ္း တေသြးတစ္သားတည္း ေအာက္ေမ့ထားမႈပါ။

ကၽြန္မတို႔ မႏၱေလးက ျမန္မာ ဘုရင္ေတြလက္ထက္က တည္းက ျမန္မာမြတ္စလင္ေတြ ကို ေနရာေပးခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕ျဖစ္ေလေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားဟာ အစၥလာမ္ဘာသာ ဝင္ ျမန္မာမြတ္ စလင္ေတြနဲ႔ ေထြးေရာယွက္တင္ တျခားအရပ္မွာထက္  ပိုၿပီးရွိတဲ့ၿမိဳ႕၊   ေရာေရာေႏွာေႏွာ ေနၾက ထိုင္ၾကတဲ့ ၿမိဳ႕ပါ။ အဲဒီလိုရွိရာမွာ ေပါင္းေတာ့ ေပါင္းတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ဘာသာေရး ခ်င္း က မတူေလေတာ့၊ ယဥ္ေက်းမႈခ်င္းကလဲ ကြဲျပားတဲ့ေနရာမွာ ကြဲျပား တာမို႔ ခြဲျခား မႈေတာ့ ရွိေနပါတယ္။

အဲဒီလိုရွိရာမွာ ဆရာႀကီး မစၥတာရာဇတ္နဲ႔ ဆက္ဆံရတာကေတာ့ ဗမာေတြကလဲသူ႔ကို ဗမာတစ္ေယာက္လို၊ ညီရင္းအစ္ကိုလို ဆက္ဆံၾကတာပဲ။ မြတ္စလင္ေတြကလဲ သူ႔ကို မြတ္စလင္ တစ္ေယာက္ အတုိင္း ဆက္ဆံတာပါပဲ။ ဆရာႀကီးကေတာ့ ဗမာနဲ႔မြတ္စလင္ဟာ သူ႔အဖို႔ ေခါင္း နဲ႔ပန္းပါ။ ကၽြန္မတို႔ ဗမာေတြ လူမ်ားစုႀကီးက ဆရာႀကီးနဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရလို႔ ဘာသာေရးအရ၊ လူမ်ဳိးေရးအရ ကသိကေအာက္ျဖစ္ရတာ ဘာတစ္ခုမွ မရွိပါဘူး။

မဒရပ္မွာက်င္းပတဲ့ အေရွ႕ေတာင္ပိုင္းပညာေရး ကြန္ဖရင့္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက တာဝန္ေပးလို႔ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္က ဆရာႀကီးသြားတက္ေတာ့ မဒရပ္က မြတ္စလင္ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ေတြ က ဆရာႀကီးကို မြတ္စလင္တစ္ေယာက္မို႔တဲ့ သီးျခားလာလဲႀကိဳတယ္။ မြတ္စလင္ခ်င္းမို႔ သူတို႔ဆီတည္းခိုဖို႔လဲ ဖိတ္သတဲ့။ ဆရာႀကီးက “အိႏၵိယအစိုးရဲ႕ ဧည့္သည္ပါ” ဆိုၿပီး သူတို႔ဆီကို လိုက္မတည္းဘူး။ ဆရာႀကီးတည္းခိုရာကို လာေတြ႕ၿပီး ဒီမြတ္စလင္ေတြက “ဗမာျပည္မွာ ရွိေနတဲ့ မြတ္စလင္လူနည္းစု မိုင္ေနာရတီေတြရဲ႕ ျပႆနာ ဘယ္လိုပါလဲ” လို႔ ေမးတဲ့အခါ ဆရာႀကီးက “We don’t regard ourselves as a minority. We merged with the majority” လို႔ ေျဖပါသတဲ့။ အတူပါသြားတဲ့ အပါးေတာ္ၿမဲ ကိုခ်စ္ေဆြက ဒီအေၾကာင္းကို ဒီစာအုပ္ တစ္ေနရာမွာ မွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္။

ဆရာႀကီးပါးစပ္က ဒီလိုဖြင့္ေျပာတာကို ကၽြန္မတို႔ မၾကားဖူးေပမယ့္ ဆရာႀကီး ဒီအတိုင္း က်င့္သံုးတာကိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔သိပ္သိပါတယ္။ စစ္ႀကီးၿပီးေတာ့ ဆရာႀကီးတို႔ စစ္ေဘးက ခိုလံႈတဲ့ေနရာကို ဦးလွသြားၿပီး ေတြ႕တာ၊ မႏၱေလး ဖဆပလအဖြဲ႕မွာ ဦးလွနဲ႔ ဆရာ တပည့္ႏွစ္ေယာက္ အတူလက္တြဲလုပ္ၾကတာ၊ ကၽြန္မတို႔အားလံုးသိေနတာပါ။ ဆရာႀကီးမွာ ဗမာန႔ဲ တစ္သားတည္းေပါင္းထားတဲ့ ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္မႈေတြ အျပည့္အဝ ရွိပါတယ္။ ဗမာမြတ္ စလင္ေတြ ဆိုၿပီး ခဲြျခမ္းခြဲျခမ္းလုပ္မႈ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိပါဘူး။ အဲဒါကိုပဲ ကၽြန္မတို႔လို တပည့္ တပန္းေတြ ကေရာ၊ သူ႔ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကေရာ၊ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြ ကေရာ ဆရာႀကီး ကို ေက်နပ္ၿပီး ခ်စ္ေနၾကတာ၊ ခင္ေနၾကတာပါ။

တကယ္ေတာ့ ဆရာႀကီးအျပဳအမူအေနအထိုင္ဟာ အတုယူစရာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ ခဲြျခားမႈ၊ စိတ္ဝမ္းကြဲမႈဆိုတာ တစ္လမ္းသြား မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ဖက္က မခြဲျခားရင္ တျခားတစ္ဖက္ ကလဲ ခြဲျခားမႈကို ေလ်ာ့နည္းသြားရတာ ဓမၼတာပါ။ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံဟာ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေပါင္း စံု ေပါင္းစည္းေနထိုင္ၾကတဲ့ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံ ျဖစ္ေလေတာ့ ဆရာႀကီးရာဇတ္ ထားရွိတဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးသာ ထားရွိၾကရင္ အခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးညီၫႊတ္ေရးဟာ တကယ္ခိုင္မာႏိုင္ပါတယ္။

ကိုေက်ာ္ဝင္းေမာင္က ဆရာႀကီးအေၾကာင္းကို ေထာင့္ေစ့ေအာင္ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားထားရွာ ပါတယ္။

အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ ေဆာင္ရြက္တဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားႀကီးရင့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္မဆို ေတာင္လိုပါပဲ။ တက္ၾကည့္ေလ ႀကီးေလပါ။ ဆရာႀကီးဟာလဲ သူ႔တစ္ သက္ျမန္မာျပည္ သူေတြရဲ႕ အက်ဳိးကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေဆာင္ၾကဥ္းသြာၿပီး တပည့္ တပန္းေတြနဲ႔ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ေတြကို နမူနာေကာင္းျပသြားႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေပမို႔ ထာဝစဥ္ေလး စားျမတ္ႏိုးလ်က္သာ ရွိရပါေတာ့တယ္။         ။

လူထု ေဒၚအမာ

၄-၅-၈၈

(ဝမ္းအုိဝမ္းဦးေက်ာ္ဝင္းေမာင္၏ ဆရာႀကီးဦရာဇတ္ အေၾကာင္း ေရးသားေသာ “စံပယ္ၾကဴလွ်င္ ပန္ခ်င္သူေကာက္ၿမဲ” စာအုပ္မွ လူထုေဒၚအမာ၏ အမွာစာကို ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)

by Zaw Min Oo,MMSY

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s